آیا گچبری در طراحی داخلی خانه و دکوراسیون آن نقش دارد؟

تزئینات بسیار زیادی وجود دارد که می تواند به راحتی در چهره کلی منزل شما تاثیر گذار باشد، و دکوراسیون داخلی خانه تان را پرجزئیات تر جلوه دهد. یکی از این تزئینات گچبری در طراحی داخلی خانه می باشد.
گچبری در طراحی داخلی خانه همانند خیلی دیگر از تزئینات دارای سبک های بسیار مختلفی می باشد، از ساده ترین شکل موجود تا پرجزئیات ترین آن جلوه زیبایی دارد. معمولاً گچبری های ساده برای خانه هایی که سبک دکوراسیون مینیمال و مدرن دارند استفاده می شود؛ اما گچبری هایی که طرح های بیشتری دارند، برای خانه هایی که سبک دکوراسیون کلاسیک دارند مناسب تر هستند.
مهمترین موضوع گچبری در طراحی داخلی خانه و یا در طراحی هر فضایی، از نگاه خیلی از افراد دیوارها هستند. دیوارها همان عواملی هستند که به ترکیب هر فضایی بعد قابل توجهی می بخشند، استفاده کردن از گچبری های پرکار و شلوغ برای خانه هایی به سبک کلاسیک، زیبایی زیادی را به خانه می بخشد؛ و یا ایجاد کردن قاب هایی ساده اما به سبک مدرن روی دیوار خانه، فضای خانه را بسیار شیک و لوکس تر می کند و زیبایی خانه را خیلی بیشتر از قبل به نمایش می گذارد.

گچبری در طراحی داخلی با گچبری مهدوی
گچبری در طراحی داخلی با گچبری مهدوی

گچبری در طراحی داخلی در چه بخش‌هایی اجرا می شود؟

به صورت خلاصه می‌ توانیم توضیح بدهیم که: همه جای خانه نیاز به زیبایی دارد؛ اما گچبری ‌های امروزی رابطه بسیار تنگاتنگی با نورپردازی ‌های مخفی و همچنین سقف‌ های کاذب پیدا کرده ‌اند. اما همیشه لازم است که تناسب گچبری در طراحی داخلی و حجم ‌های گچبری با هر فضایی را رعایت کنید، نکته مهم این است که قرار نیست همان طرحی که مناسب آشپزخانه است در اتاق ‌خواب هم همان طرح اجرا شود.
اما حفظ نمودن هماهنگی کلی گچبری در طراحی داخلی و همچنین سبک و طرح گچبری در قسمت ‌های مختلف خانه، یکی از اصول کاملاً مهم و خدشه‌ ناپذیر طراحی داخلی خانه می باشد. مواد تشکیل دهنده گچ چیست؟

9 نکته مهم گچبری در طراحی داخلی!

گچبری در طراحی داخلی قرار است جلوۀ بسیار زیبا و بهتری به خانۀ شما بدهد، اما اگر چند اصل مهم و ساده را رعایت نکنید امکان دارد زمان و هزینه ای که صرف می‌کنید نتیجۀ عکس بدهد. حتماً هنگام طراحی کردن و انتخاب مدل گچبری خانه ‌تان به این موارد دقت کنید.

1. دکوراسیون کلی خانه
باید زیبایی و طرح گچبری در طراحی داخلی سقف خانه هماهنگ با سلیقۀ و سبک کلی شما باشد. همان‌ طور که پرده ‌های سنگین و ضخیم اصلاً مناسب فضایی با مبلمان مدرن نیست، انواع گچبری ‌های کلاسیک هم با مبلمان مدرن هیچ سنخیتی ندارند.

2. ارتفاع سقف
گچبری در طراحی داخلی به صورت سنگین، برجسته و یا حجیم، مناسب سالن‌ هایی با سقف ‌های بلند و ترجیحاً پنجره‌ های قدی می باشد. اگر ارتفاع سقف خانۀ شما در حد استاندارد یا کوتاه ‌تر از آن است، سعی کنید طرح ‌های حجیم، پر و یا شلوغ انتخاب نکنید.

3. پرهیز از افراط و تفریط
بهتر است سبک و نوعی از گچبری در طراحی داخلی خانه را انتخاب کنید که بتوانید آن را در بقیه قسمت ‌های خانه مانند دیوار پلکان داخلی، آشپزخانه و حتی سرویس بهداشتی هم به کار ببرید، اما یکی از نکات مهم این است که استفاده کردن از انواع گچبری مختلف تنها برای سالن پذیرایی، دیگر امر زیبا و جذابی نیست.

4. استفادۀ آگاهانه از رنگ
استفاده از رنگ های مختلف برای گچبری در طراحی داخلی منزل و یا محل کار، تقریباً تمام شده است؛ اما استفاده کردن از رنگ‌ هایی خاص و شیک در بخش ‌هایی از گچبری می ‌تواند حس اصالت بیشتری در خانه ایجاد کند. اما بهتر است گچبری رنگی فقط در فضاهای بزرگ‌ و باز خانه اجرا شود.
گچبری در طراحی داخلی خانه یکی از عوامل تاثیرگذار در زیبایی خانه و دکوراسیون داخلی است؛ اما اگر طبق رعایت تناسبات و استانداردهای زیبایی ‌شناسی اجرا شود، هویت بسیار خاص و انکارناپذیری به فضای داخلی خانه می‌ دهد. حتماً هنگام انتخاب مدل گچبری در طراحی خانه تان، سلیقۀ تمام افراد خانواده را هم در نظر بگیرید.

5. حفظ ارامش بصری
گچبری در طراحی داخلی خانه مثل طرح و رنگ کاغذ دیواری، تاثیر زیادی روی آرامش و یا آشفتگی بصری افراد می‌ گذارد. برای مثال استفاده کردن از طرح ‌های شلوغ در قسمت میانی سقف خانه و رها کردن کناره‌ های آن، باعث ایجاد حس عدم تعادل و سنگینی می‌ شود.

6. گچبری ها راهی برای ایجاد هماهنگی در دکوراسیون داخلی هستند!
معمولاً گچبری ها را نباید در حد فاصل دیوارها و سقف ها استفاده نمود. می توان برای ایجاد کردن هماهنگی بیشتر در دکوراسیون داخلی فضاهایی مانند اتاق نشیمن و یا اتاق خواب، در بالای درب های ورودی، از همان گچبری هایی که در دیوارها استفاده کرده اید، استفاده کنید. اگر رنگ همه هم یکی باشد، بهتر است و بر زیبایی کار می افزاید. همین نکته های ظریف و کلیدی می تواند شما را در داشتن فضایی دل نشین تر و زیبا تر کمک کند.

7. گچبری ها در فضاهای داخلی
برای استفاده از گچبری در طراحی داخلی اصلاً محدودیتی وجود ندارد و شما می توانید در فضاهای داخلی مختلف از گچبری استفاده کنید. برای مثال برای سقف مکان هایی مثل حمام ها که معمولاً سقف هایشان به خاطر رطوبت موجود پوسیده می شود، می توان از نوعی گچبری استفاده نمود که دارای لایه هایی محافظ و کمی براق می باشد؛ که این نوع گچبری هم می تواند برای استفاده در دکوراسیون داخلی حمام ها جالب باشد و هم بسیار کاربردی تر باشد.

8. گچبری و دیوارهای بلند
برای دیوار های بلند می توان از نوع دیگری از گچبری ها استفاده نمود، یا می توان تمام دیوار ها را با استفاده کردن از قاب های گچبری شده حس و حالی تازه بخشید، یا حتی شاید بشود داخل این قاب ها را با تابلو های زیبا و نفیس زیباتر جلوه داد، این موارد دیگر به سلیقه و خلاقیت خودتان بستگی دارد.

9. انتخاب بهترین رنگ برای گچبری ها
یکی از عوامل مهمی که باید حتماً برای گچبری در طراحی داخلی خانه به آن توجه ویژه ای کنید، رنگ سقف می باشد. این نوع سقف ها با رنگ آمیزی های مختلف، می تواند علاوه بر ایجاد فضایی چشمگیر در دکوراسیون داخلی خانه، سبب کوتاه تر و یا بلندتر دیده شدن سقف خانه و در آخر بزرگ تر و یا کوچک تر دیده شدن فضای داخلی شود.

گچبری در طراحی داخلی با گچبری مهدوی
گچبری در طراحی داخلی با گچبری مهدوی

ایده های گچبری در دکوراسیون خانه های امروزی!

خانه های ایرانی پر است از تزئینات بسیار مختلف، تزئیناتی که حضورشان خانه را شیک تر و زیباتر و همچنین فضای آن را دل چسب تر می کند؛ تزئیناتی برجسته و پر جزئیات که چشم هر بییننده ای را به خود جذب می کند. به سراغ گچبری های خانه ها که برویم، گچبری هایی را خواهیم دید که مثل آن ها را در هیج جای دیگری نخواهیم دید، گچبری هایی که ظرافتکاری شان زبان را ناخواسته به تحسین وا می دارد.

گچبری ها، جدا کننده سقف و دیوارها

معمولاً از گچبری ها برای جدا کردن دیوار ها از سقف و از بین بردن حالت یکپارچگی آن ها استفاده می شود. بیشتر اوقات این گچبری ها رنگی بسیار متفاوت با دیوار و سقف ها دارند و بیشتر وقت ها هم با رنگی که مکمل رنگ اصلی دیوارها است رنگ می شوند تا زیبایی آن بیشتر به چشم بخورد.

ایجاد سقف کاذب با گچبری ها

آیا می خواهید در خانه تان سقف های کاذب بسیار متفاوتی داشته باشید، پس از گچبری ها استفاده کنید و به وسیله آن ها در سقف حفره ای تمیز ایجاد کنید. حتی می توانید به وسیله نورپردازیی های دقیق و سنجیده آن ها را کمی متفاوت تر کنید. برای آشنایی با سقف کاذب و هزینه جرای آن، با کارشناسان ما تماس برقرار کنید.

گچبری در طراحی داخلی ایران و کشورهای دیگر

گچبری در طراحی داخلی یک هنر وابسته به معماری است. ایران، فرانسه، انگلستان و ایتالیا از جمله کشورهایی هستند که به این هنر زیبا بیش از کشورهای دیگر توجه کرده اند. بیشتر خانه‌ های قدیمی با گچبری های زیبا و اصیل، مخصوصاً طرح های گچبری کشورمان، از جمله منابع شگفت انگیز برای تمامی توریست‌ ها به حساب می ‌آیند. با وجود گذشت زمان و تغییر زیاد در سبک معماری مدرن، بیشتر ایرانیان کماکان به دنبال استفاده کردن و زیبایی بخشیدن به خانه ‌های خود هستند.

آیا منظور از گچبری همان گچ کاری است؟

توجه به این نکته کاملاً ضروری است که گچبری را اصلاً نباید با گچ کاری مقایسه کرد. چون این دو، دو کار کاملاً جدا هستند. در واقع گچبری یک هنر کاملاً فاخر است که طی آن با کمک گرفتن از گچ، نقش ها و طرح های زیبایی ساخته می ‌شود. این طرح ها می ‌توانند بر ستون ‌ها، دیوارها و یا حتی سقف‌ های یک ساختمان قرار بگیرند، چون که گچ کاملاً انعطاف پذیر می باشد و در هر محیط یا سطحی می توان از آن استفاده کرد.

چگونگی اجرای گچبری دیوار!

دیوارها یکی از مهم‌ ترین بخش هر خانه برای تزئین محسوب می شوند، چراکه خیلی بیشتر در محدوده‌ دید افراد قرار گرفته اند. از طرف دیگر بعضی اوقات فضای داخلی خانه‌ با استفاده از وسایل تزئینی متعددِ ریز و درشت، غیر کاربردی می ‌شود. به همین دلیل دیوارها محل بروز خلاقیت طراحان برجسته داخلی و علاقه ‌مندان هنرهای تجسمی هستند. سبک ‌های زیادی برای گچبری دیوار مانند سبک مدرن، سنتی، کلاسیک و نئوکلاسیک وجود دارد.
نکته‌ مهم و قابل توجه هنگام انتخاب نوع گچبری دیوارها، سبک معماری آن و چیدمان احتمالی یک خانه خواهد بود. معمولاً شرکت ‌های معروف و با سابقه‌ای که در این زمینه فعالیت می ‌کنند، مشاوره‌ های موثری در این زمینه به افراد می‌ دهند و زمان اجرای کار به تمام ظرفیت ‌های یک خانه دقت می ‌کنند. برای اطلاعات کامل تر در رابطه با چگونگی اجرای گچبری دیوار، می توانید به مقاله های جامع تر و تخصصی تر سایت گچبری مهدوی به نشانی www.gachbori-mahdavi.ir مراجعه کنید.

آیا گچبری تمام سقف ها به یک صورت می باشد؟

گچبری در طراحی داخلی به خصوص برای سقف ها و یا هر فضای دیگری، بایستی متناسب با نوع آن مکان باشد. برای مثال مسافت زیادی از سقف آشپزخانه با زدن کابینت ‌ها پوشیده می شود. به همین دلیل صرفاً میانه‌ی سقف آشپزخانه جای بسیار مناسبی برای گچبری است. از طرفی دیگر اتاق‌ خواب ‌ها بایستی به دور از تکلف باشند. بنابراین طرح‌ و نقش های شلوغ چندان مورد پسند قرار نمی ‌گیرند.

گچبری دستی

با توجه به مدرنیته شدن جامعه امروزی، دیگر روش های سنتی و استفاده از دست، از مد افتاده و جای خود را به روش های جدید و مواد و مصالح پیش ساخته داده است. این موضوع در مورد همه چیز صدق می کند به جزء هنر، چراکه هنر زمانی اوج زیبایی و شگفتی خود را نشان می دهد، که با دست های یک هنرمندِ خلاق اجرا شده باشد. اوج زیبایی هنر گچبری را می توانید در یک طرح دستی برای سقف ‌ها و سرستون ‌های یک محیط مشاهده کنید. در این سبک و مدل افراد می ‌توانند هر نوع طرحی را برای ساختمان یا خانه ی خود انتخاب کنند.

گچبری در طراحی داخلی با گچبری مهدوی
گچبری در طراحی داخلی با گچبری مهدوی

جمع بندی

در این مطلب از گچبری مهدوی با نقش گچبری در طراحی داخل خانه، نکات مهم مرتبط با آن و اجرای گچ بری های دیگر بیشتر آشنا شدید. گچبری بر طراحی داخلی خانه، بسیار تاثیر گذار می باشد و می توان تنها با اجرای یک طرح خاص، دکوراسیون خانه را به طور کلی تغییر دارد.
گروه گچبری مهدوی، با حضور مستقیم در پروژه و ارائه مشاورۀ حرفه ‌ای، راهنمایی‌ های لازم را برای اجرای یک گچبری مناسب و حرفه ای بیان کرده و از ابتدا تا انتهای پروژه، نظارت دقیقی بر آن خواهند داشت.
چون که در طراحی داخلی خانه از بی نهایت طرح و نقش می توان استفاده نمود، پس انتخاب طرح متناسب با سلیقه تان تا حدودی می تواند کار مشکلی باشد، شما می تواند برای راهنمایی جامع تر در این زمینه و آشنایی با طرح های بیشتر، از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در سایت گچبری مهدوی به نشانی www.gachbori-mahdavi.ir با کارشناسان این تیم به طور مستقیم در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *